Som det växer!

Nu märks det att värmen och ljuset gör nytta. Jag skolar och skolar.
Här är sallad och kål som väntar på att få komma i var sin liten kruka.
Egentligen skulle jag vilja hinna sitta och njuta lite under min änglatrumpet som blommar för fullt.......
Ute går våren också fram i expressfart. Jag har markerat var de nya äppelträden skall sättas. Nu väntar jag på beställda träd; Aroma, Spartan och Linda.

Röd Antonovka, Filippa och Stenkyrke är redan planterade, små spön bara, men de växer förhoppningsvis snabbt. Åkerö är  ju redan planterad, sedan återstår bara att flytta Belle de Boskoop och Ribston. Flera av dessa äpplen är bra för äppelallergiker (har markerat dem med grönt!), så att jag skall kunna äta lite mer av vår egen frukt i framtiden. Den som väntar på nåt gott...............  :)
Om 10-15 år kanske de nya träden ser ut som det här alldeles nyfriserade Gul Richard.

Kommentarer

Härligt när det växer:) Det var inte dåligt med äppleträd du planterat. Det ser riktigt snyggt ut. Ha det gott/Monne
Det underbart när det växer till i sådderna. Men all omskoling tar tid.....

Oj, vad äppelträd du ska plantera -kul!

Ha' det gott!
/Charlotte
vilken energi du har, jag softar lite bara. Idag ska jag plantera om sticklingar. Tack för tipset om kokosfiber, det funkar hittils väldigt bra. Så bekvämt att hantera jämfört med stora jordpåsar i dålig plast som nästan alltid går sönder!
Unknown sa…
Ja, det är sannerligen inte lätt att hinna med allt omskolande och platsbristen är extrem. Men lycklig blir jag ändå! Din trädgård ser fantastisk ut!
Ha det gott,
Charlotta
Karin sa…
Oj vad du har kommit långt. Jag måste plantera nya fruktträd. Mina blev nödmat åt alla rådjur...
Karin
Bitte sa…
Vad kul det är att kika in här och följa ditt trädgårdsarbete. Jag inser ju att du lägger ner enormt mycket arbete men för mig som åskådare, ser det bara härligt ut med alla sådder och planteringar:))
oh jag har också en Gul richard men har inte fått ätit av den ännu, jag längtar den ska vara väldigt god enligt min mamma som fick mej att köpa den.

Populära inlägg