Mitt upp i rensandet.......

...var jag tvungen att ta en paus.
Gjorde ett ärende, och njöt under vägen av allt vackert Skåne har att erbjuda.

 Alla vackra gamla hus...........












Naturen..........där är ogräset vackert :)

Hemma i trädgården igen planterade jag lite iris som stått uppkrukade länge. Här skall strax Blaues Finale slå ut. Förmodligen en lika bra sort som de andra irisarna från Tambergs i Berlin. En första utslagen blomma hade Jugendtraum, även den från Tambergs. Jag tror jag har fallit i iristräsket ;)


Kommentarer

Christina sa…
Visst finns det mycket vackert att njuta av nu både i trädgården och utanför den!
Ha det gott!
Christina
Anns Gröna sa…
Jag diggar ditt köksland, så välorganiserat och SNYGGT!!!
Förstår hur du tänker om irisar - har själv precis kommit ur "inte tycka om" - stadiet. Fast fortfarande tycker jag att nåååågra är nästan lite vulgära i sitt uttryck. Men man vänjer sig kanske där också;).
Ha det gott!
Kram
Ann
Lotta i Gbg sa…
Vilken underbar tistelbild! Kul med irisarna.
Klart att du hamnar i iristräsket, du är ju en HIH:are:)) Helt underbara bilder från Skåne som är väldigt vackert. Ha det gott/Monne
Piccolacasa sa…
Man måste älska Skåne! Och iris :)
Kram
Berit sa…
underbara bilder från ett vackert skåne. Iristräsket är lätt att falla i:)
Ha en underbar dag!!
Martina sa…
Ja, det finns så mycket vackert ute nu i naturen, älskar prästkragarna som nu blommar för fullt hos oss!
Skogseva sa…
Iristräsket är ett träsk jag kan tänka mig att både falla och att fastna i..
Må så gott önskar Eva
Helén sa…
Fina bilder, vilken vägkant!!! Irisar är sååå fina.//helen
NinaH sa…
I Iris-träsket är (också!) lätta att hamna!;-)
Härliga Irisar. Har inte blivit färdig att beställa från Tambergs... än. Men ack så ofta jag är inne på deras hemsida och njuter och drömmer!;-)
Men du så vackra bilder också av skånska omgivningar!
Hoppas verkligen att du kan komma med på besöket i morgon! Varmt välkommen!;-)
Unknown sa…
Ja, jag häpnar också av hur vacker naturen är just nu! Vill bara fota och fota när vi är ute, hunden och jag:)

Himmel vad vacker din potager är redan! Ett mästerverk, Anette:)

Kram och ha en skön midsommar,
Charlotta
Lisa sa…
Ja Iristräsket är farligt ! Fast jag tyckte att tistelrabatten med sädesfältet bakom var väldigt vackert, tänk att det kan bli så fint utan att man behöver lyfta ett finger, vad håller man på med egentligen ;-) Tog också en tur med bilen häromdagen och njöööt, hjälp vad fint det är överallt den här tiden. Önskar dig en härlig midsommar !
Lisa/Lisas trädgård

Populära inlägg