Dagens daglilja: Skinwalker

























Skinwalker
80 cm. Blommar i juli/augusti.
Rosaviolett med stort gröngult svalg och ljusare mittrand.
En diploid spindeldaglilja från Ned Roberts -1997 (som inte finns med oss längre och alltså inte kan skapa fler fantastiska spindlar) Dormant.
Har fått den högsta utmärkelsen en daglilja kan få, Stout Silver Medal.
Skinwalker kan vara känslig. Min försvann efter år 1, men kom sen tillbaka igen och blommade.
Slutsåld i år.

Klicka på länken här, massor med bilder på den här fantastiskt vackra dagliljan!

Kommentarer

Lotta i Gbg sa…
På något sätt så dras jag alltid lite extra till Ned Roberts dagliljor även om jag inte har så många. Jag undrar om Skinwalker skulle klara sig hos mig, får för mig att den är lite känslig?
Kul att du gör denna serie Anette!
Lotta igen sa…
Ursäkta, läste inte ordentligt i din kommentar. Klart att den är lite känslig. Tur att den är slutsåld:-)
Riktigt snygg! Säger som Lotta -"tur att den är slutsåld" haha.Kram/Monne

Populära inlägg