Vi bygger kakfat!

Nu har jag fått blodad tand igen.
Den här gången är det kakfat, eller våningsfat som kickat igång skaparlusten.


Att stå och såga gängstav och så var jag inte så sugen på, men nu finns det färdiga stänger att köpa på nätet, så nu kan man göra riktigt snygga våningsfat alldeles själv.

Efter att jag övat lite i min ensamhet här hemma var det fler som ville testa, så nu har vi haft vår första kakfatsbyggarkväll. Fantastiskt roligt!


Vi samlades i köket, dukade upp våra fat och loppisfynd och sedan drog oljudet igång.
En gäng kreativa tjejer borrade, skruvade och skapade för glatta livet.
Här kommer en bildkavalkad:











Sen smakade det bra med lite fika. Tack Micke och Rita för underbara kakor.

























Och här är lite fler resultat av allt borrande. Om intresse finns bokar jag in fler kvällar. Skriv en rad nedan.

Kommentarer

Berit sa…
Så himla synd att jag bor så långt bort från dig, annars hade jag kommit på stört!!
Ha en alldeles underbar onsdag!
Men, åh, vilka underbara skapelser! Jag bor också för långt bort (även om kanske bara ½ vägen jämfört med Berit), men skulle gärna varit med jag också! Kan du tipsa om bra inköpsställe på mittstänger? Låter som en toppenaktivitet i Trädgårdsföreningen till nästa vinter! Ha det gott! :) Mia
Boäng sa…
Jag har beställt hem nya som kommer snart, så jag kan sälja om du inte hittar själv. Jag kommer att ha med till en kompis i Uppsala när jag reser till er. Maila mig.
Titta på Ebay/Tradera annars.
Åh vad ni ser ut att ha trevligt;)) Vilka fantastiska skapelser ni gjort, synd att jag bor lite för långt bort annars skulle det vara kul att vara med på en kväll:) Ha det gott/Monne
Anns Gröna sa…
De ser ju verkligen häftiga ut, era kakfat!
Finns tiden är jag gärna med om du bokar in fler kvällar. Sånt pyssel diggar jag!
Kram
Ann
Anns Gröna sa…
De ser ju verkligen häftiga ut, era kakfat!
Finns tiden är jag gärna med om du bokar in fler kvällar. Sånt pyssel diggar jag!
Kram
Ann
Läckert! Hade ingen aning om att man kan göra dem själv. Kan bli hur personligt som helst!
/evab
Törnrosa sa…
Vilka härliga alster det blev! Verkligen inspirerande. Klara har just gjort ett åt mig, men med saltkar mm som stomme. Lite rangligt.
Tror jag känner igen järnstolen där bakom...
Kram
Törnrosa
De är verkligen ursnygga! synd att det är så långt å åka för en pysselkväll (:D Kan tänka mej att ni hade det kanontrevligt. Jag får leta efter stänger och föreslå en dag för mitt pysselgäng.
Ha en go dag!
Blomkärringen
Jag är verkligen glad för mitt kakfat och kul hade vi! :o)
Kram L
Helén sa…
Åh, va kul ni haft och vilka fina kakfat. Synd att du inte bor i närheten...skulle ju absolut ha velat varit med:)//Helen
WOW så fina!!! Skulle mer än gärna kommit och borrat fat :-))))) ÄLSKAR våningsfat. Kul!!!!

Ha det gott!
/Charlotte
Underbara fat som sagt hade jag bott närmare så.
Det jag själv gjorde limmade jag ihop av en glas ljusstake och ett glasfat.
Vad tar Du för ställningarna och borr?
Lämna gärna meddelande på bloggen
"On the journey through life"
Tack på förhand
LottaM

Populära inlägg