Trädgård, allas, andras och min

Nu är det mycket trädgård.
Jobbar jag inte i min egen så besöker jag någon annans. Angenämt :)
Här kommer en liten bildserie från den senaste veckan.


I söndags var det den årliga växtmarknaden på Alnarp.
Min dagliljementor och vän Annika ställde upp som hjälp.
Kram och tack säger jag!
Här har vi besök av en HIH-vän :)
(HIH = förening för daglilje- iris- och hostasamlare)




















På tisdag var det premiär i Hovdalas köksträdgård.
I år var designen gjord av Hovdalas trädgårspersonal (4 kvarter) och Camilla Plum (4 kvarter).
Tillsammans med John Taylor från Slottsträdgården i Malmö påbörjade de utplanteringen.
Kul att se början på ett nytt samarbete!
Köksträdgården hade också fått ett nytt vackert växthus. Välbehövligt med så mycket plantor att förkultivera.































Direkt efter Hovdala for jag på ett besök till en av trädgårdarna i årets Trädgårdstoppen.
I en lantligt belägen villabebyggelse har ägarna till den här trädgården skapat med mycket sten, blåbärsris, konsthantverk och en stor dos humor. En annorlunda och intressant trädgård.




























Sten, vatten, trä och järn, en trädgård med stark form och få färger.


Kommentarer

MayaLisa sa…
Vilka underbara bilder Anette!
Hej Anette! Blev helt rådvill av alla Dagliljor och bestämde mig för att titta på din hemsida i lugn och ro, och därefter komma med en beställning. Kul att det gick så bra för dig.
Ja visst är det trädgård det handlar om nu. Man vill vara överallt på en gång, samtidigt som det är hur mycket som helst att göra hemma. Suck, helt underbart med andra ord.
Ha en bra helg
Johanna
Törnrosa sa…
Inspirerande bilder från vackra trädgårdar. Verkligen en annorlunda, den sista du visar. Härligt att hitta sådana spännande ställen.
Nu väntar jag ivrigt på dagliljorna från dig.
Kramar
Törnrosa/Gunilla
Ann-Sofie sa…
Vad fina bilder. Önskar att jag också varit på Hovdala. CP och JT är totala idoler.
Oj vad du har haft mycket kul för dig:) Växtmarknader och trädgårdsbesök är ju höjdpunkter i en trädgårdstoks liv:) Härliga bilder! Ha det gott/Monne
Martina sa…
Vilka härliga trädgårdar du har besökt!
Berit sa…
Hur hinner du med allt, både ditt egna och andras trädgårdsland...Men säkert superroligt att vara där och hjälpa till att plantera.
Ha en underbar dag!!
Tack för supertrevligt reportage! Det känns nästan som om jag var där (på flera ställen) med dig en liten stund! Är imponerad över vad du hinner med! Hoppas försäljningen gick bra! Ha en härlig helg! Kramar Mia
Vad mycket trevligheter du/ni har för er.
En del bilder känner jag igen och det är riktigt roligt. Men nog finns det det sådana som behöver en förklaring :-))
Trevlig helg
Birgitta
Oj så fullt upp du har! Men det verkar varit trevliga besök, sista trädgården verkar kul!
Ha det gott!
Fröpåsen sa…
Å så roligt och inspirerande! Camilla Plum är verkligen en fläkt och kul med samarbete! Jag var på Hovdala för ett par år sedan då det var Narcissutställning där och tyckte då att köksträdgården kunde behöva ett lyft. Vackert växthus, ska bli kul att komma dit igen och se vad som hänt.

Populära inlägg