Musik från Vintergatan

Jag blev så glad, hur ofta hör man ny musik i 6/8-delar, häftigt sväng!
Glada, musikaliska Vintergatan har släppt sin första produktion, helt album efter nyår. Ser fram emot det!
Och jag känner dem inte för den som undrar ;)

http://www.youtube.com/watch?v=OTVEYDZPekM&feature=player_detailpage

Cidern puttrar på.
Fösta omtappade satsen hade lite luft överst i damejeannen, så jag har varit ute och plockat prydnadsäpplen idag. De små stenhårda äpplena har mycket kärv smak (tanniner) och jag tänkte mig de skull göra cidersmaken mer komplex. Aroma som denna satsen var gjord av är ju söta och inte så karaktärsfulla kanske. Dessutom blev det en fin rödtonad färg av småäpplena. För att inte äventyra jästen kokade jag juicen och lät den svalna innan jag fyllde på. Var rädd för att ev bakterier eller vildjäst skulle "smitta" satsen som ju nästan är färdigjäst.

Kommentarer

Populära inlägg