Debatt i EU rörande nya lagförslaget om "Plant reproductive material".


Jag har sparat ner ett klipp från diskussionen i parlamentet den 27/11 rörande det nya lagförslaget.

Det är rapportörer från AGRI och ENVI (de som skriver förslaget) och skuggrapportörer från de övriga utskotten som debatterar. 
Det framgår tydligt av Judie Girling (konservativ MP från England) och efterföljande talare vilka svagheter förslaget har. Till sist försvarar kommissionärerna sitt förslag.





Hela debatten finns att lyssna på här.
Funkar inte i Chrome för mig, men i Explorer. Det går att ändra språk i underkant av bildrutan.
Ibland hänger sig språkvalen, klicka lite fram och tillbaka mellan original och engelska så brukar det lösa sig.




Kommentarer

Martas rike sa…
Hej Anette!
Jag beundrar dig för ditt engagemang. Jag är inte insatt i sakfrågan i detalj, men älskar dina dagliljor och önskar dig lycka till med din kamp. Hoppas springa på dig snart på någon föreläsning/visning, båda brukar jag ha mycket glädje av.
Hälsar
Marta
Lisa sa…
Tack för att du kämpar vidare. Jag lade till namninsamlingen på min blogg idag och sprider vidare lokalt. Kram !
Lisa/Lisas trädgård

Populära inlägg