Plantorna och jag far till Malmö!

Dags för Malmö Garden Show!



Fredag, lördag och söndag står jag i ett av utställartälten i Slottsträdgården och pratar med alla trevliga besökare, säljer dagliljor och potagerplantor.
Jag har dragit upp mer än tidigare år, så det skall finnas plantor till alla som vill ha.

Förutom dagliljorna, som finns presenterade med bilder här: http://dagliljan.se/nya-sorter-2014.html
så har jag bland annat med:


Grönkål: Torzella, Dwarf Green Curled, Fizz, Russian Red, Kapral, Jagallo Nero och Hungry Gap.
Huvudkål: Li Sun Sweet samt några få smörkålsplantor.
Brysselkål: Groninger.
Broccoli: Piracicaba samt Spigariello.
Majs: Dobosz, en minimajs/popcornmajs.
Slanggurka: Xin Tai och Suyo Long.
Asiatisk gurka: White Sun och Malai.
Nätgurk: de Sikkim, Poona Kheera
Squash/Courgette: Wanda, Romanesco, Scallop Green Tint mfl.
Butternutpumpa.
Frösådd lök, gul, rosa, salladslök och purjo.
Chili och paprika, många olika sorter.
Tomater, några få, de flesta såldes i Hallaröd.
Kapkrusbär: Giant och peruviana.
Fikon: Desert King, en kalifornisk sort från Elitplantstationen/Åke Truedsson.
Några få plantor av gul mangold och bredbladig trädgårdssyra.
Ramslöksplantor.

Jag packar speciella kit med Tre systrar (squash, majs och störbönor) till den som vill ha.

Jätteverbena, Verbena bonariensis
Rosenskära: Sunset Yellow (gulvit)
Petunia: Prism Sunshine (gulvit)
Blomstertobak, den storblommiga vita (alata grandiflora)
Sommarslöja: Covent Garden (vit)
Lejongap: vita och ljusgula.
Ballongblomma (biologisk växtskydd i växthuset)

Eventuellt hinner jag skola lite Nigella African Bride också........

Plus en del annat som jag inte kommer ihåg så här framför datorn.

Hoppas vi ses!

Kommentarer

Populära inlägg