Dagliljan och Boäng.

Idag bytte jag namn till Boäng här på bloggen.

Jag skriver ju mer om köksträdgården än om dagliljorna, så det kändes lite fel att heta dagliljan.
Men dagliljorna försvinner inte, de finns här och jag skall förhoppningsvis hinna ägna mig lite mer åt dem framöver också.

De har en helt ny del i trädgården som står och väntar på dem.
Så håll ut ni som vill se dagliljebilder, det kommer.

Min nya profilbild är de vackra bondbönorna från i somras.
Sorterna jag odlade var Green Hangdown och Jubilee Hysor.
Detta är troligen den senare, Jubilee Hysor.


Kommentarer

Hej!
Med ökat intresse för det ätbara fortsätter jag följa med bland grönsakerna dina.
När pallkragelandet mitt behöver förnyas är din potager inspirationskälla.
/Anette
Det gör du rätt i! Din köksträdgård borde fått komma i första hand för länge sedan:) Nu kommer säkert fler att hitta till din blogg också, jag längtar dock till dagliljebilderna börjar komma också :) Ha det gott/Monne
Unknown sa…
Ser fram emot att följa dig under odlingsåret 2015 . Kan behöva alla tips och inspiration jag kan få för att få till den självhushållande trädgård som jag drömmer om.
Tack !
Du finns nu med på min lista över bloggar jag gillar :-)
Gott nytt år !
// Annie
Boäng sa…
Tack Annie. Vi måste ses IRL också :)
Unknown sa…
Tack Anette och Monne.
Jo köksträdgården är faktiskt roligare nu, mycket beroende på att så många andra är engagerade i odling nu. Det var inte så när jag började för 25 år sedan ;)
Gott Nytt År på er alla!

Populära inlägg