Plugg och pod

Den här tiden på året gillar jag!

Visserligen är det förfärligt mycket att göra, allt skall sås, skolas, gödslas, grävas, fixas, men just skolningen är en av mina favoritsysslor.
Jag bullar upp med jordsäckar, krukor och brätt, och sen låter jag automatiken ta över mina rörelser. Tankarna kan vandra alldeles fritt, mellan att ta in växthusvärmen och solen i nacken, tranornas trumpetande och nyväckta humlors surr.
Radion är ett bra sällskap också, favoriten är P1, men efter ett tag har man (ärligt talat) hört repriserna lite för många gånger.
I år har jag nytt sällskap i skolningen. Jag har en ny mobil, med lite bättre teknik än de tidigare. Kan erkänna att jag alltid stått sist i familjens mobilkedja, dvs modellerna brukar vara minst 5 år gamla när de kommer i min ägo. Men så i somras köpte jag min första egna (var jag sist eller?) mobil. Inget arv!
Med mobilen kan jag nu lyssna på podar. Och vilken perfekt kombination, att få sällskap av det ena odlarproffset efter det andra under tiden man arbetar.
Hittills har jag skolat lök med Anders Stålhand, krukat vinbär med Elisabeth Svalin-Gunnarsson, skolat rotselleri med Lena Israelsson och Karin Berglund.
Ett öra till poden och ett öra till tranorna.
Livet är bra!

Odlarna, en podcast av Olof Söderén och Anna Rökaeus.





Kommentarer

Låter väldigt trevligt :) Själv hasar jag runt på min knädyna och njuter av att få rensa fram spirande växtlighet under de multnande fjolårstäcket tills ryggen bestämt säger ifrån. Livet är störtskönt just nu :)
Tack för tipset om podden. Är hemma med ond axel och kan inte odla själv detta år, men följa andra kan jag ;)
Ha det bäst. Åsa
Vilka fina små plantor. Själv njuter jag av tystanden och fågelkvitter. Ha en fin onsdag! Kram
Katarina sa…
å vilken fin och inspirerande sida du har! Perfekt för mig som går min första vår med egen trädgård till mötes! Jag har även precis börjat blogga och känner mig lite som du med mobilerna. Aningen sen på bollen och inte med helt full koll. :)
Glad Påsk
Boäng sa…
Tack alla. Tipsa gärna tillbaka om ni hittar andra bra podar. Och visst hinner man lyssna på fåglarna också, nu är det ju konsert var dag!
Hoppas ryggen håller Monne!

Glad påsk på er!

Populära inlägg